דרכם של בורות ספיגה

Close up sewer installation in city

דרכם של בורות ספיגה

בור ספיגה הוא בור הנחפר באדמה ומשמש למטרות ספיגה של מי שופכין. בעבר היו מקימים בורות ספיגה ליד הבית, וכדי למנוע ריחות רעים היו מכסים אותו בסיד. בור הספיגה גורם לזיהום סביבתי ולנזק תברואתי בכך שהוא מזהם את הקרקע ואת המים ופוגע במשאבים המיועדים לגידולים חקלאיים. בעקבות הסיבוכים שלהם גורמים בורות הספיגה, הוציא המשרד להגנת הסביבה בשנת 1992 הנחיות לגבי הקמת הבורות. לפי הנחיות אלה, חל איסור להקים בור ספיגה באתר בנייה חדש ובמקומות שבהם היו בורות ספיגה יש צורך להתחבר אל מערכת הביוב הראשית. נוסף על כך, במקומות שבהם מוכרחים להמשיך ולהשתמש בבורות ספיגה, חשוב לקבל אישור ממשרד להגנת הסביבה.

וכך קורה שבימינו מרבית צינורות הבתים, המשרדים והמפעלים מחוברים אל מערכת הביוב הארצית, אך חלקם עדיין מחוברים אל בור ספיגה. בשונה ממערכת הביוב הרגילה, לבורות ספיגה אין סף הכלה, וכאשר הם מתמלאים עד הסוף, הם מפסיקים למלא את תפקידם. כאשר בור הספיגה, חשוב להזמין את שירותיהם של אינסטלטורים טובים כדי לפתור את הבעיה.

אלה כמה דברים שכדאי לדעת על שאיבת בורות ספיגה:

  • השאיבה מתבצעת בדרך כלל על ידי ביובית אשר שואבת את כל הפסולת אל המכל שאליו היא מחוברת. לאחר השאיבה מבצעים האינסטלטורים פעולות ניקוי וחיטוי כדי להחזיר את בור הספיגה לקדמותו.
  • צוות של אינסטלטורים מקצוענים מספק לכם אחריות מלאה על שאיבת החומרים המזהמים מבור הספיגה.
  • כדאי להזמין את שירותי שאיבת בור ספיגה רגע לפני שהבור מתמלא. כאשר בור הספיגה סתום לגמרי, מלאכת השאיבה הופכת למורכבת יותר.

אהבתם שתפו את הפוסט