פתיחת סתימות בטבעון

סתימות הוא מונח בתחום האינסטלציה הבא לתאר סוגים שונים של סתימות בצנרת, סתימות בצנרת הביתית המובילה את מי השופכין וסתימות במערכת הביוב העירונית המובילה את מי השופכין מהבית אל מקומות האיסוף.
פתיחת סתימות ברוב המקרים זוהי עבודה מורכבת הדורשת ידע וציוד מקצועי, אומנם יש סתימות קלות בצנרת הביתית שאותן אפשר לעתים לשחרר לבד, אך רוב הסתימות דורשות עבודה מקצועית של אינסטלטור מומחה. לפני שאתם מזמינים אינסטלטור בטבעון חשוב לוודא כי הוא צבר ידע וניסיון בתחום והוא מצויד בכלי עבודה חדישים ועדכניים.

מלא פרטים ואנו מתקשרים

 

פתיחת סתימות בטבעון – כל השיטות וכל הטיפים לפתיחת סתימות

שימוש בפומפה זו השיטה הידועה והפשוטה ביותר לפתיחת הסתימות לסתימות קלות הנמצאות קרוב לפתח הניקוז. הפומפה היא כלי עבודה המורכב ממוט עץ שעליו מורכבת כיפת גומי. כדי לשחרר את הסתימה יש צורך למלא קצת מים בכיור, להצמיד את פעמון הגומי בלחץ אל פתח הניקוז ולפמפם. הלחץ והפמפום ישאבו את החומרים הגורמים לסתימה החוצה, והסתימה תשתחרר.

ספיראלה היא מוט גמיש שבצדו האחד מורכב קרס ובצדו השני ידית. השחילו את הספיראלה אל עומק הצנרת ובעזרת הידית סובבו את הקרס עד שהסתימה תתפורר. אינסטלטור מקצועי עובד עם ספיראלה חשמלית, היא יותר יקרה, אך גם יותר יעילה.

הנתונים מלמדים כי רוב הסתימות נוצרות בשל סתימה בסיפון, כוסית הפלסטיק הנמצאת מתחת לכיור. תפקיד הסיפון הוא לאסוף את החומרים הכבדים הנזרקים אל צינור הניקוז ולמנוע את הגעתם אל מערכת הביוב. כאשר מצטברים חומרים רבים, הסיפון מתמלא והמים לא יכולים לעבור לצנרת.

קחו דלי, הניחו אותו מתחת לסיפון, פתחו את הסיפון ורוקנו את תכולתו אל תוך הדלי. לאחר שרוקנתם את הסיפון קחו סליל מתכת, או ספיראלה, ונקו את הצינור מפתח הניקוז ועד למוט של הסיפון. בסיום העבודה הרכיבו שוב את הסיפון ובדקו שהסגירה אטומה.

קופסת הביקורת נמצאת ברוב הבתים בחדר האמבטיה והיא נועדה לנקז לתוכה את הלכלוך הכבד ולמנוע את זרימתו אל צנרת הביוב. פתחו את הקופסה בעזרת מברג ונקו את התחתית שלה, נסו לנקות גם את פתחי הצינורות היוצאים ממנה בעזרת ספיראלה או מוט מתכת.

בשוק יש חומרים מיוחדים המיועדים לפתיחת סתימות. אלו חומרים כימיים יעילים, אך יש להם חיסרון, הם עלולים לפגוע בצנרת. לפני שאתם מנסים לפתוח את הסתימה בעזרת חומרים כימיים, נסו להשתמש בחומרים טבעיים כמו סודה לשתייה וחומץ. פזרו בכמות נדיבה סודה לשתייה בפתח צינור הניקוז ושפכו עליה חומץ סינתטי. המתינו כעשרים דקות וחזרו שוב על הפעולה. אם הסתימה קלה, היא תתפרק ותיעלם.

אם יש לכם סתימה בצנרת הביוב המוליכה את הביוב מהבית אל מערכת הביוב העירונית, אתם חייבים לקרוא לאינסטלטור. אינסטלטור מקצועי יגיע עם מצלמה לצילום קווי הביוב, יאתר את מקור הסתימה וישחרר אותה בעזרת ביובית.